Un număr de 60 de copii şi tineri cu dizabilităţi produse de boli rare şi tulburări din spectrul autist au învăţat să-şi înţeleagă stările emoţionale şi fizice şi să le influenţeze pozitiv, în cadrul unui proiect implementat în perioada decembrie 2017 – august 2018, de către Centrul pentru Boli Rare NoRo Zalău.
“Prin acest proiect ne-am propus să dezvoltăm şi să influenţăm stările emoţionale şi fizice ale copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi produse de boli rare şi tulburări din spectrul autist. Au fost incluşi un număr de 60 de beneficiari cu dizabilităţi produse de boli rare şi tulburări din spectrul autist. De asemenea este important de menţionat faptul că am avut şi beneficiari indirecţi ai proiectului având în vedere că au avut posibilitatea să participe la activităţile organizate. Aceştia au fost: aparţinători ai beneficiarilor, precum părinţi, bunici, asistenţi personali, fraţii beneficiarilor şi voluntarii care i-au ajutat pe copii”, a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Boli Rare – ANBRaRo, Dorica Dan.
Potrivit acesteia, proiectul “Club de educaţie şi dezvoltare emoţională la Centrul NoRo” a fost sprijinit de Fundaţia Pentru Comunitate şi MOL România, s-a derulat în perioada decembrie 2017 – august 2018 şi a avut o valoare totală de 15.557 lei.
Activităţile desfăşurate pe parcursul proiectului au cuprins: management-ul de proiect, evaluarea beneficiarilor, clubul de educaţie şi dezvoltare emoţională, întâlniri cu aparţinători – părinţi, bunici, asistenţi personali, weekend-uri terapeutice, întâlniri cu fraţii beneficiarilor, activităţi de socializare.
“Emoţiile te ghidează să descifrezi limbajul lumii interioare, sensul cuvintelor negrăite, scopul gesturilor sau al comportamentului, sunt mesageri ai sufletului unui copil neînţeles de cei din jurul său. Prin acest proiect i-am ajutat pe copii să-şi înţeleagă emoţiile, să le influenţeze şi să le dea aripi. Prin intermediul acestui proiect am identificat mijloace prin care să îi instruim pe părinţi cum pot optimiza şi dezvolta competenţele emoţionale, sociale, cognitive şi motrice la copii şi de asemenea cum să îi ajutăm pe copii să achiziţioneze aceste competenţe care ulterior au efecte asupra funcţionării şi adaptării la cerinţele educative”, a menţionat Dorica Dan.
Preşedintele ANBRaRo a adăugat faptul că participanţii care au fost incluşi în acest program de activităţi au beneficiat de pe urma acestora prin: dobândirea unor strategii care facilitează adaptarea în situaţiile stresante, descurajarea comportamentelor neadecvate şi încurajarea comportamentelor adecvate, dezvoltarea unui comportament social adecvat vârstei, achiziţionarea de abilităţi de limbaj şi de joc şi o mai bună înţelegere a lumii în care trăiesc.