Asiguraţii beneficiază, în perioada de indisponibilitate a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice şi dispozitive medicale acordate off-line, a precizat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) într-un comunicat remis presei.
CNAS a anunţat că derulează în „mod susţinut şi continuu activităţi specifice pentru remedierea disfuncţionalităţilor”. Potrivit CNAS acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se face în regim off-line, fără semnarea cu cardul naţional de asigurări de sănătate.
„Potrivit dispoziţiilor legale, în situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea PIAS, constatate şi comunicate de CNAS prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line”, menţionează CNAS.
În data de 7 februarie 2025, pe site-ul www.cnas.ro a fost publicat un anunţ privind transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale/medicamente/materiale sanitare specifice/dispozitive medicale a activităţii efectuate în regim off-line pe perioada indisponibilităţii platformei informatice, precum şi a celei care ar fi trebuit raportată în perioada respectivă.
Conform CNAS, anunţul a fost completat în data de 12 februarie cu precizări referitoare la regulile de validare:
* „serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – pentru perioada 31.01.2025 – până la repunerea sistemului în parametri normali de funcţionare;
* „serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru perioada 12.02.2025 – până la repunerea sistemului în parametri normali de funcţionare.
Totodată, CNAS menţionează că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale de care au nevoie în această perioadă. AGERPRES