E aproape imposibil să reușești, dacă ți-ai propus să slăbești, doar cu sport, pentru că ”fără o dietă echilibrată, sportul este ca și escaladatul unui munte, pe timp de iarnă, în bermude și șlapi”, este de părere Daniil Coman (24 de ani), Personal Trainer, BodyLine Iași, zona Alexandru, intervievat de portalul DespreObezitate.ro. În opinia antrenorului, reușita la sală, indiferent de scop, este de 45% sport, 45% alimentație și 10% somn, dar, dacă una din ele lipsește, o poți considera ca fiind în proporție de 100%.

Înfometarea, cea mai mare greșeală

Cea mai mare greșeală a unei persoane, atunci când slăbește, e aceea de a se înfometa, în opinia antrenorului Daniil Coman: ”Corpul are nevoie de toți nutrienții pentru a funcționa normal, de la grăsimi la proteine și carbohidrați. Dacă noi încercăm să-l privăm de unul din ele, atunci când el le va prinde, intenția lui va fi de a face din ele depozite de grăsime. Din cauza timpurilor în care trăim, era vitezei, tot mai multe persoane vor ca evoluția lor să fie spectaculoasă, peste noapte, ceea ce nu este posibil sau este, dar prețul plătit este sănătatea noastră. Tot ce-i frumos se creează în timp, iar satisfacția, atunci când vei reuși, va fi pe masură, așa că trebuie să ai răbdare, să fii consecvent și să ai încredere în proces.”

Diferența dintre exercițiile pentru slăbit și cele pentru bodybuilding

Chestionat în legătură cu diferența dintre exercițiile pentru slăbit și cele pentru bodybuilding, Coman a explicat: ”Exercițiile pentru slăbit au un număr mai mare de repetări, peste 15, în comparație cu cele pentru crearea hipertrofiei musculare, unde numărul de repetări este între 6 și maxim 12. Ritmul, atunci când vrem să slăbim, automat, va fi unul mult mai alert, cu pauze scurte, iar antrenamentul trebuie să fie cât mai variat, de preferat, să cuprindă și tehnici de creștere a intensității (ex: dropset-uri, serii piramidale, serii gigant, etc.), spre deosebire de exercițiile pentru creșterea masei musculare, unde greutățile vor fi mari și pauzele, de asemenea, de aproximativ 1-3 min. Atunci când dorești să crești în masă musculară, trebuie să te focusezi, în special, pe exercițiile de bază (tipuri de ramat, tracțiuni, împins, îndreptări, genuflexiuni, fandări, etc.)”

Rolul antrenorului

Nu pentru toți sportul este un domeniu accesibil, pe deplin înțeles, iar aici intervine rolul specialistului, al antrenorului: ”Un antrenor personal este persoana care te va învăța să execuți exercițiile corect, atât la aparate, cât și la liber, va avea grijă ca postura corpului tău să fie una corectă, se va asigura ca tu să nu îți pui în pericol sănătatea, îți va explica traseul pe care îl veți parcurge împreună, pentru atingerea obiectivelor tale și îți va spune care sunt alimentele sau dieta pe care ar trebui să o urmărești, în funcție de nevoile tale.”

”Atunci când tu simți că nu mai poți, el îți va da impulsul acela de care ai nevoie, să mai poți face 3 repetări, când ai un exercițiu care te scoate din minți și simți că, efectiv, nu o să ajungi să-l înțelegi vreodată sau să-l faci corect, el te va calma și îți va mai explica o dată sau de câte ori va fi nevoie, pentru a-l înțelege. Dar un antrenor, de cele mai multe ori, nu este doar atât, îți este prieten și persoana care, într-o zi tristă, îți este mentor sau te ajută cu un sfat și îți dă o stare de bine”, a mai arătat Coman.