Tehnologia și-a pus deja amprenta în mod semnificativ asupra tuturor proceselor din farmacie și va continua să se dezvolte, dar pentru o creștere eficientă și utilă este necesară interacțiunea continuă între profesioniști, între farmaciștii direct implicați în munca din farmacie și echipele tehnice care dezvoltă noile aplicații, susțin participanții webinarului Farmacia Viitorului din 23 iulie.

Organizat pentru a discuta despre ”Integrarea tehnologiei pentru o îngrijire mai bună a pacienților” webinarul Farmacia Viitorului a reunit echipele Apollo AI Technologies și icMED cu farmaciștii practicieni, într-o discuție moderată de specialistul în tehnologie Gabriel Pavel, Regional Director Fujitsu.

Gabriel Pavel a fost cel care a setat contextul întregii discuții arătând că: ”Lucrurile s-au schimbat foarte mult în ultimii 15 ani și avem acum o explozie de date, posibilitatea de a le procesa mai rapid și mai ieftin și pe care le putem transfera sau comunica în toate colțurile, lumii pentru că suntem din ce în ce mai conectați din perspectivă globală și informațională. În egală măsură odată cu explozia de date avem și o explozie de aplicații, care își propun să rezolve tot felul de probleme mai mici, sau mai mari. Iar această explozie de date și de aplicații, care la prima vedere pare a aduce o mulțime de beneficii, vine, în paralel și cu probleme privind calitatea datelor. Cine răspunde pentru datele respective? Avem încredere sau nu, în acele date? Avem încredere sau nu în aplicații?”

Cel mai important câștig: Timpul

Manu Ozon, CEO Farmaciile Matand a vorbit despre cum folosește tehnologia și cum a evoluat ea din anul 2016, momentul în care a deschis prima sa farmacie. Manu Ozon a împărtășit călătoria sa de la o mică farmacie la un mini-lanț cu trei locații și o cifră de afaceri anuală de aproape patru milioane de lei. El a atribuit succesul experienței sale vaste în farmacie, aplicării cunoștințelor dobândite dar și utilizării tehnologiei. Iar principalul avantaj pe care îl aduce tehnologia este în economia de timp.

”Este enorm acest timp câștigat cu ajutorul tehnologiei. Timp pe care farmacistul îi poate folosi în beneficiul pacientului, pentru că acesta este obiectivul pentru care noi muncim zilnic: ca pacienții să fie informați, să fie mulțumiți, să-și primească tratamentul corespunzător, iar orice nelămurire și neclaritate au să putem veni în sprijinul lor și să-i lămurim” a declarat Manu Ozon, CEO Farm Matand.

 

Următoarele răspunsuri la întrebările lansate au venit în primul rând din partea echipelor tehnice prezente la webinar.

Cătălin Burghelea și Diana Aghinei, din echipa icMED, au prezentat soluția dezvoltată de ei pentru farmaciile din România: icPHARM. Aceasta optimizează fluxurile de lucru ale farmaciilor moderne, incluzând gestionarea stocurilor, comenzilor și cardurilor de fidelitate, precum și integrarea facilă cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate. icPHARM oferă instrumente de gestionare centralizată, pentru atât farmaciile independente, cât și pentru lanțurile de farmacii.

”Sistemul, conceput pentru a îmbunătăți îngrijirea și loialitatea pacienților, împreună cu gestionarea eficientă a tuturor proceselor din activitatea farmaceutică permite farmaciștilor să genereze rapid și ușor facturi și are capacitatea de a gestiona mai multe operații simultan. În plus avem introdus și un sistem de codificare prin culori, pentru a indica durata de viață rămasă a unui produs, iar sistemul te avertizează atunci când vrei să eliberezi un asemenea produs” a declarat Cătălin Burghelea în timp de prezenta soluția icMED dedicată farmaciilor.

 

Recent a fost integrat în icPHARM și modulul privind interacțiunile medicamentelor, dezvoltat de echipa Apollo AI Technologies, și bazat pe PharmaChat, un instrument care vine în ajutorul farmaciștilor, prin procesarea celor peste opt mii cinci sute de RCP-uri ale medicamentelor avizate de către ANMDM.

”Noul modul utilizează interacțiuni codificate prin culori pentru a ajuta farmaciștii să reducă la minimum riscurile atunci când eliberează medicamente. Instrumentul permite ajustarea tratamentelor pe aceeași rețetă pentru a reduce riscurile de interacțiune și oferă informații importante despre potențialele riscuri și condiții pentru administrarea în siguranță a mai multor medicamente” a explicat Mihaela Onofrei, CEO & Fondator Apollo AI Technologies funcționarea modulului dedicat interacțiunilor medicamentoase.

Mai mult, avantajele noilor tehnologii puse la dispoziția farmaciștilor includ opțiuni de personalizare a modulelor pe care le utilizează, inclusiv nivelul mesajelor de avertizare care apar utilizatorilor.

În finalul discuțiilor, toți cei prezenți la dezbaterea Farmacia Viitorului au fost de acord cu beneficiile instrumentelor propuse și au recunoscut dificultatea, dacă nu chiar imposibilitatea gestionării unei cantități atât de mari de informații fără ajutorul unui sistem informatic.

 

Webinarul Farmacia Viitorului ” Integrarea tehnologiei pentru o îngrijire mai bună a pacienților” a fost organizat de Oameni și Companii prin platforma Farmacia Viitorului, cu susținerea partenerilor Apollo AI Techonologies – companie românească care contribuie semnificativ la creșterea procentului de adoptare a chatboturilor în domeniul sănătății  și icMED o platformă integrată de soluții software și hardware, destinată profesioniștilor din domeniul medical.  Webinarul a fost promovat pe platforma EventsMax.ro – platforma evenimentelor profesionale și de business.