Program de comunicare dedicat tuturor asociațiilor de pacienți din România, dezvoltat începând din iunie 2015.
Asociații de Pacienți, Autorități din domeniul sănătății (Minister, CNAS, ANMDM, ANMCS, etc), Comisiile de sănătate din Parlament, Organizații profesionale, lideri din domeniul sănătății și companii farma
7 conferințe naționale
4 dezbateri profesionale
+ 480 participanți
Prezentarea succinta a programului AICI.
19 septembrie 2019, 13.00 – 18.00
Această ediție va fi dedicată susținerii Asociațiilor de pacienți în procesul de adoptare și utilizare a noilor tehnologii.
Sănătate digitală cu beneficii reale pentru pacienți
Asociații de Pacienți, autorități cu atribuții în domeniul sănătății, parlamentari, organizații profesionale, specialiști și companii farma.
Bucuresti
Hotel Ramada Parc, Sala Terra (parter)
Martie 2020
Asteptăm propunerile asociatiilor de pacienti pentru a identifica impreuna cele mai importante subiecte ale momentului.
Bucuresti
Platforma digitala www.caspa.ro, lansată în septembrie 2018. Include pagini de prezentare dedicate asociatiilor de pacienti.
Membrii comunitatii primesc un newsletter dedicat transmis de două ori pe lună de de pe platformă
Partenerii programului pot primi Raport Lunar ComuniCom Asociatii de Pacienti materialul include cele mai importante stiri, evenimente si declaratii din acea luna.
7 conferințe organizate până în septembrie 2019
Tema: Siguranța Pacientului
Participanti: 107 persoane
Data: 19 martie 2019
Locatie: Bucuresti, Hotel Novotel
Tema: Managementul Modern al Asociațiilor de pacienți
Participanti: 82 persoane
Data: 18 septembrie 2018
Locatie: Bucuresti, Hotel Pullman
Tema: Accesul Pacienților la medicamente
Participanti: 88 persoane
Data: 21 martie 2018
Locatie: Bucuresti, Hotel Ramada Parc
Tema: Pacienții și Medicina Personalizată
Participanti: 95 persoane
Data: 17 octombrie 2017
Locatie: Bucuresti, Hotel Ramada Parc
Tema: Accesul Pacienților la Tratamente
Participanti: 105 persoane
Data: 9 martie 2017
Locatie: Bucuresti, Hotel Crowne Plaza
Tema: Sistemul român de sănătate și pacienții
Participanti: 62 persoane
Data: 29 septembrie 2016
Locatie: Bucuresti, Hotel Capital Plaza
Tema: Programul de Management Modern al Asociațiilor de Pacienți
Participanti: 59 persoane
Data: 22 iunie 2015
Locatie: Bucuresti, Mercure Bucharest City Centre Hotel
”V-aţi asumat o misiune îndrăzneaţă, aceea de modernizare a sistemului de sănătate din România şi sper ca acest program să contribuie realmente la acea schimbare pe care cu toţii ne-o dorim”, le-a spus Consilierul de Stat, din cadrul Administrației Prezidențiale, Diana Păun, participanților la cea de-a șaptea ediție a întâlnirii bianuale a comunității CASPA – Comunitatea Asociațiilor de Pacienți, un eveniment cu tradiție, pus sub semnul ”Siguranței Pacientului”. Reuniunea a fost organizată de Oameni și Companii, marți, 19 martie, la Hotelul Novotel din Capitală.
”În formarea profesională, despre siguranța pacientului și managementul riscurilor clinice nu se învață în școală, iar în România se vorbește abia de curând despre aceste noțiuni. Iar asta, în condițiile în care eroarea medicală este a treia cauză de deces, în țările europene, potrivit statisticilor”, a arătat Vasile Cepoi, în cadrul celei de-a șaptea ediții a întâlnirii bianuale a comunității CASPA – Comunitatea Asociațiilor de Pacienți, un eveniment cu tradiție, pus sub semnul ”Siguranței Pacientului”. Reuniunea a fost organizată de ”Oameni și Companii”, pe 19 martie, la Hotelul Novotel din Capitală.
”Siguranța pacientului trebuie să reprezinte o prioritate pe agenda celor care coordonează sistemul de sănătate. Siguranța pacientului este corelată direct cu ținta Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) de Acoperire Universală cu Servicii de Sănătate, adică accesul la asistență medicală, medicamente, servicii medicale preventive și paliative, fără ca acest lucru să influențeze starea economică a famiilor”, a explicat Rafila.
Dezvoltarea unei platforme serioase, cu conținut relevant, corect și supravegheat de specialiști este pariul pentru siguranța pacienților pe care Oameni și Companii l-a făcut, inițiind platforma RoDiabet, dedicată integral comunității de diabet. Aceasta a fost lansată în cadrul celei de-a șaptea ediții a întâlnirii bianuale a comunității CASPA – Comunitatea Asociațiilor de Pacienți, un eveniment cu tradiție, pus sub semnul ”Siguranței Pacientului”. Reuniunea a fost organizată de Oameni și Companii, pe 19 martie, la Hotelul Novotel din Capitală.
“Cred că dacă timpul ne-ar fi permis, evenimentul ar fi fost un succes din toate punctele de vedere. Dezbaterea devenise mai interesantă pentru asociațiile de pacienți către sfârșit, însă, cum decidenții au plecat, cumva punctul de vedere al asociațiilor nu a mai fost auzit. În viitor ne-am dori ca partea interactivă a evenimentului să dureze mai mult, pentru a putea cuprinde și vocea asociațiilor.”
“Vă mulțumesc pentru oportunitatea pe care mi-ați oferit-o , de a participa la Conferința Națională de Management Modern al Asociațiilor de Pacienți. Ca de fiecare dată, am observat organizarea foarte bună și nivelul ridicat al prelegerilor. Am fost fericită să văd că prezentarea mea – Mobbingul în mastocitoză – a generat atât de multe reacții, că mulți pacienți s-au recunoscut ca fiind subiectul unor acțiuni de mobbing, că în sfârșit am putut să discutăm deschis despre acest subiect tabu și că, mai ales, au aflat că sunt legi care îi apară. Vă mulțumesc pentru oportunitatea oferită și vă asigur că voi participa cu bucurie la fiecare eveniment organizat de Oameni si Companii”, ne-a transmis Nicoleta Vaia, președinta asociației Suport Mastocitoză România.
”Acest salt calitativ semnificativ este, din păcate, mai mic decât ne-am fi așteptat. Și, odată cu trecerea timpului, ne costă din ce în ce mai mult să corectăm greșelile și să îmbunătățim sistemul”, a arătat președintele Comisiei de Sănătate din Senat, în cadrul celei de-a șaptea ediții a întâlnirii bianuale a comunității CASPA – Comunitatea Asociațiilor de Pacienți, un eveniment cu tradiție, pus sub semnul ”Siguranței Pacientului”. Reuniunea a fost organizată de Oameni și Companii, pe 19 martie, la Hotelul Novotel din Capitală.”
”Numărul de participanți a crescut de la ediție la ediție, dovedind succesul acestei reuniuni. Mă bucur că putem fi astăzi împreună, să discutăm despre problemele care există în sistem și să încercăm să găsim soluții. Vă asigurăm că, prin Alphega, comunitatea de farmacii la nivel european, încercăm să dezvoltăm servicii speciale, de foarte înaltă calitate, care să vină în întâmpinarea nevoilor pacienților. Tocmai de aceea, mizăm pe o mai bună comunicare medici, pacienți, farmaciști”, a arătat Iulian Trandafir.
Implicarea asociațiilor de pacienți este necesară în toate etapele, de la prevenție și educație pentru sănătate, la acces tratament și până la îmbunătățirea calității vieții pacienților, fie că vorbim de acțiuni de informare ori conștientizare, fie de acțiuni de reprezentare a intereselor pacienților, în relație cu factorii de decizie. Este mesajul transmis de Consilierul de Stat Diana Păun, de la Administrația Prezidențială, în cadrul celei de-a șasea întâlniri a Comunității Asociațiilor de Pacienți, organizată pe 19 septembrie, la Hotel Pullman, din Capitală, de Oameni și Companii.
”Misiunea SNMF este promovarea, în rândul membrilor săi, a celor mai bune practici medicale, având la bază criterii științifice, de calitate și costeficiență cu scopul împlinirii, la cele mai înalte standarde, a nevoilor de sănătate ale pacienților și ale comunității. Creșterea imaginii specialității și valorizarea practicianului de medicină de familia”, a mai arătat Daciana Toma.
Bolile non-comunicabile, printre care cele determinate de o nutriție defectuoasă – obezitatea/supragreutatea și, în special, diabetul zaharat, precum și bolile cardiovasculare au, de departe, cel mai important cost pentru individ, familie și societate, pe lângă suferință și dizabilitate, potrivit senatorului Adrian Wiener, membru al Comisiei de Sănătate. Acesta a participat la cea de-a șasea întâlnire a Comunității Asociațiilor de Pacienți, organizată pe 19 septembrie, la Hotel Pullman, din Capitală, de Oameni și Companii.
Conceptul de ”siguranța pacientului” este unul dintre cele mai importante aspecte ale actului medical, potrivit președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate (ANMCS), Vasile Cepoi.
În cadrul celei de-a șasea întâlniri a Comunității Asociațiilor de Pacienți, organizată pe 19 septembrie, la Hotel Pullman, din Capitală, de Oameni și Companii, Cepoi a explicat că siguranța pacientului înseamnă că el este protejat de apariția unui prejudiciu, generat de intervenția sau nonintervenția, în privința problemelor lui de sănătate, aceasta fiind, de fapt, piatra de temelie pentru sistemul sanitar.
”Vrem să creștem accesibilitatea la sistemul de donare a sângelui, deocamdată, nu avem o cultură a acestei acțiuni. Vrem să-i stimulăm pe cei care donează, printr-o inițiativă legislativă. Avem în vedere și stimularea gravidelor la consultațiile prenatale, ele trebuie să înțeleagă ca e foarte important să vină la medic. Altă problemă de rezolvat o reprezintă cei care nu au cod numeric personal, și ei trebuie să beneficieze de servicii medicale. Alt proiect vizează activitatea ANMCS, iar cu ajutorul dvs. sperăm să avem spitale moderne și accesibilitate pentru toată lumea la sistemul public de sănătate”, a explicat reprezentantul Comisiei de Sănătate din Senat.
Pacienții ar trebui să adopte un ton unitar, atunci când vine vorba despre apărarea drepturilor care li se cuvin. A fost îndemnul exprimat de Iulian Trandafir, CEO Farmexpert, în cadrul celei de-a cincea ediții a Conferinței Naționale dedicate asociațiilor de pacienți, parte a programului național lansat de Oameni și Companii și Farmexpert, în anul 2015. Evenimentul a reunit peste o sută de participanți și a avut loc pe 21 martie, la Hotel Pullman, București.
Președintele Asociației Persoanelor cu Talasemie Majoră și al COPAC (Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice), Radu Gănescu, a atras atenția, în cadrul celei de-a șasea întâlniri a Comunității Asociațiilor de Pacienți, că pacienţii români sunt pacienţi europeni și au dreptul la servicii medicale, la acelaşi nivel ca ceilalţi pacienţi europeni.
Peste 80 de reprezentanți ai asociațiilor de pacienți din întreaga țară s-au reunit miercuri, 21 martie 2018, în București, în cadrul celei de-a cincea întâlniri din Programul de Management Modern dedicat Asociațiilor de Pacienți. Conferința a fost organizată de Oameni și Companii cu sprijinul partenerilor Farmexpert, Alphega Farmacie, Novo Nordisk, Unifarm și COPAC – Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice.
”Acest program este menit să susțină proiectele asociațiilor de pacienți, să le ajute să-și concentreze vocile și să le consolideze poziția de parteneri sociali în orice dezbatere privind sistemul românesc de sănătate. Farmexpert accentuează în acest fel considerentul că sistemul național de sănătate este un mecanism care trebuie să fie centrat în permanență pe nevoile și rezolvarea problemelor pacienților, fără nici un compromis”.
Testimoniale
FARMEXPERT este principalul partener al Programului dedicat Asociațiilor de Pacienți, susținând acest proiect chiar din momentul lansării sale, în iunie 2015.
COPAC este una dintre cele mai cunoscute organizații reunind peste 19 asociații mari din zona bolilor cronice din România.
”Ca organizație umbrelă a ONG-urilor din sănătate este de datoria noastră să susținem și să sprijinim orice inițiativă care aduce plus valoare reprezentanților pacienților. Cred că informarea și colaborarea asociațiilor de pacienți este primul pas care poate duce la o schimbare de sistem, de paradigmă.”
”Programul Management Modern al Asociațiilor de Pacienți prezentat pe 22 iunie 2015 este unul ambițios, dar totodată benefic pacienților. Ne dorim să implice cât mai multe asociații de pacienți spre beneficiul final al fiecărui român bolnav”.