Sporirea rolului prevenției ar trebui să fie stimulată prin măsuri legislative, având în vedere că, în România, nu există o cultură în acest sens, nici în cazul medicilor, dar nici în cazul pacienților. Este una dintre ideile susținute de președintele Centrului pentru Inovație în Medicină, Dr. Marius Geantă, în cadrul dezbaterii Management Modern în Oncologie, ce a avut loc pe 27 martie, la Hotel Timișoara, din Timișoara.
Evenimentul organizat de Oameni și Companii, în parteneriat cu Bristol-Myers Squibb, Farmexpert și B. Braun a avut ca temă ”Monitorizarea și eficientizarea Programului Național de Oncologie Cost-Volum”.
”Prevenția trebuie să meargă pe ideea de personalizare, să mergem pe profilul riscului persoanei, trebuie să creăm o nouă cultură a prevenției”, a accentuat Dr. Marius Geantă, în cadrul dezbaterii susținute în Timișoara.
”Campaniile de prevenție clasice, populaționale, adresate unor mari mase de oameni nu mai corespund nici cu evolutia științei medicale, nici cu cea a științei comunicării. Trebuie să avem mesaje personalizate despre prevenție, bazate pe profilul individual de risc al fiecărei persoane, pentru a putea une în practică prevenția personalizată”, a mai spus Dr. Marius Geantă.
Programul de Management Modern în Oncologie este unul de comunicare profesională, dedicat specialiștilor implicați în gestionarea Programului Național de Oncologie, dezvoltat de Oameni și Companii, încă din anul 2012. Programul include instrumente offline (conferințe, dezbateri profesionale și simpozioane) și digitale (rapoarte specializate și campanii de comunicare publică), cu focus pe zona de advocacy, politici medicale și management.
În 2019, una din temele majore pe care le va aborda programul este accesul pacienților la medicamente și tehnologii inovatoare în sistemul de sănătate din țara noastră, alături de posibilitatea modernizării și eficientizării modului de funcționare a Programului Național de Oncologie Cost-Volum. În acest an, programul se desfășoară cu susținerea partenerilor Bristol Myers Squibb, Farmexpert și B. Braun, alături de partenerul instituțional Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS).