Pacienții din Marea Britanie doresc un acces mai bun la diagnosticarea timpurie și precisă a problemelor lor de sănătate. Potrivit noilor date ale sondajului realizat de Asociația Pacienților – Patients Association din UK, nouă din zece (90%) dintre persoanele care au completat chestionarul au declarat că ar trebui să fie mai ușor să obțină acces la testele de diagnosticare de care au nevoie. 

Raportul analizează opiniile și experiențele a peste 1.100 pacienți din sistemul public de sănătate din Marea Britanie – NHS în legătură cu serviciile de testare și diagnostic.

Pacienții consideră diagnosticul ca fiind o parte fundamentală a NHS și una care ar trebui să fie prioritizată în anii următori. 93% doresc o capacitate de testare mai mare în anii următori, astfel încât pacienții să poată primi teste și diagnostic mai rapid. Fondurile și tehnologia ar permite diagnosticarea mai rapidă și îmbunătățirea experienței pacienților.

Pacienții acordă o importanță atât de mare diagnosticelor încât 60% ar lua în considerare să plătească pentru testele de care au nevoie, dacă timpul de așteptare ar fi prea mare, în cadrul NHS.

Rezultatele au demonstrat că există mai multe provocări cu care se confruntă pacienții în obținerea accesului la testele de diagnostic.

  1. O treime dintre respondenți (33%) au declarat că atunci când au încercat să obțină un test, au descoperit că nu există programări disponibile la nivel local. Acest lucru se reflectă în datele naționale privind numărul mare de pacienți care nu au acces la testele și serviciile de diagnosticare, chiar înainte de a se lua în considerare orice liste de așteptare, pentru orice tratament de care ar putea avea nevoie.
  2. Aproape patru din cinci pacienți (78%) au considerat că facilitățile de testare ar trebui să fie poziționate mai aproape de casele pacienților, pentru a facilita accesul.
  3. Șapte din zece (70%) doreau o înțelegere mai clară a modului de accesare a testelor. Unii respondenți au subliniat că, uneori, serviciile nu sunt disponibile așa cum au fost anunțate.

Aceste constatări evidențiază necesitatea de a aduce îmbunătățiri serviciilor actuale. Riscurile sunt mari, deoarece un diagnostic precoce duce la un tratament mai rapid, rezultate mai bune și reducerea internărilor în spital.

Concluzii:

  • 93% dintre respondenți doresc o capacitate de testare mai mare în următorii ani, astfel încât pacienții să poată primi teste și diagnostic mai rapid.
  • 91% doresc ca investiția în diagnosticare și tehnologie nouă să fie prioritară.
  • 60% ar lua în considerare să plătească suplimentar dacă timpul de așteptare ar fi prea mare în cadrul NHS.
  • 77% ar prefera să se testeze acasă.
  • 82% doresc să li se comunice opțiunile de testare atunci când sunt trimiși către alte servicii.
  • 88% doresc un interval de timp realist pentru primirea rezultatelor.
  • 36% au raportat că sănătatea lor fizică a scăzut în timp ce așteptau investigațiile medicale.
  • 34% au spus că sănătatea lor mentală a scăzut în timp ce așteptau investigațiile medicale.

 

Centrat pe pacient

Rezultatele sondajului arată în mod clar că pacienții doresc o abordare mai transparentă și centrată pe pacient pe tot parcursul procesului de testare.

  • 73% dintre respondenți au dorit o mai bună înțelegere a motivului pentru care sunt trimiși pentru un test și ce implică acesta.
  • 82% doresc să li se comunice opțiunile de testare atunci când sunt trimiși către alte servicii pentru care ar putea fi trimiși.
  • 88% doresc detalii cu privire la rezultatele investigațiilor înainte de a administra tratamentul recomandat.

Nemulțumirile legate de serviciile actuale au avut consecințe reale pentru cei care au participat la sondaj. 34% au raportat declinuri ale sănătății fizice sau mentale în timp ce așteptau testele. Întârzierile au afectat negativ și muncă, familia și recuperarea pe termen lung pentru mulți pacienți.

Pacienții și-au exprimat sprijinul pentru soluțiile la problemele de acces. În plus față de susținerea investițiilor în capacitate și tehnologie, 78% ar fi dispuși să călătorească în afara zonei lor locale pentru teste dacă ar însemna acces mai rapid. 77% ar prefera să se testeze acasă; 44% au declarat că ar fi dispuși să se testeze într-un mediu clinic.

 

Sondajul poate fi citit aici: Patient Experience of Diagnostics Report

Sursa material: www.patients-association.org.uk